Rust چیست ؟

راست یا (Rust) نام بازی ای چند نفره و جهان باز می باشد. بازی در ابتدا کار خود را به عنوان یک بازی تقلیدی آغاز کرد و شباهت بسیار زیادی به بازی DayZ داشت و تنها یک ماد برای بازی Arma 2 بود و همچنین عناصری الهام گرفته از بازی Minecraft در آن قابل مشاهده بود . این بازی جهان باز ماجراجویی با موتور بازی سازی Unity ساخته شده است و تنها بر روی زنده ماندن تمرکز دارد. شما در بازی Rust باید مواردی از جمله گرسنگی ، سلامتی و … را مدیریت کنید و برای بقاء و زندگی در دنیای بی رحم بازی با بازیکنان دیگر رقابت کنید. آتش درست کنید. پناهگاه بسازید. از گوشت حیوانات برای زنده ماندن استفاده کنید. با بازیکنان دیگر همکاری کنید و متحد شوید و شهر خود را تشکیل دهید. هر کاری که لازم است انجام دهید تا زنده بمانید.

ساخت سرور برای راست (Rust)

برای ساخت سرور Rust شما به یک سرور مجازی پرقدرت و با کیفیت نیاز دارید که میتوانید به راحتی از تهران گیمینگ آن را خریداری کنید، تهران گیمینگ همواره با ارائه سرور های باکیفیت و بدون قطعی و لگ پنل مدیریت در اختیار شما قرار می دهد که به راحتی میتوانید فایل های سرور خودتان را ویرایش و مدیریت کنید.

خرید سرور مجازی برای Rust

نصب فایل های مورد نیاز سرور Rust

در مرحله اول شما باید SteamCMD رو دانلود کنید، بعد از دانلود SteamCMD یک فولدر در محل دلخواه و به اسم دلخواه ایجاد کنید و فایل اجرایی SteamCMD را به آن فولدر انتقال بدهید.

در مرحله دوم باید یک فایل Bat با نام Install بسازید، برای ساخت فایل Bat کافی است تا یک فایل Text با Notepad بسازید و پسوند آن را به Bat تغییر دهید.
دقت داشته باشید که باید تیک File Name Extensions در بخش View فایل اکسپلور ویندوزتان خورده باشد.

بعد از ساخت فایل Install.bat آن را در کنار فایل SteamCMD قرار دهید، حال باید یک فولدر در درایو C ویندوز خود با نام دلخواه بسازید به عنوان مثال : RustServer ، بعد از ساختن فولدر بر روی فایل Install.bat راست کلیک کنید و Edit را بزنید، حال باید کد زیر را درون آن قرار بدهید و آن را ذخیره کنید:

steamcmd ^
+force_install_dir C:\RustServer\ ^
+login anonymous ^
+app_update 258550 validate ^
+quit
pause

دقت داشته باشید که در خط دوم به جای C : \ Rustserver ادرس دقیق فولدری که ساخته اید را باید در آن جا وارد کنید.

در مرحله بعدی باید بر روی SteamCMD کلیک کنید تا به صورت کامل نصب شود، بعد از نصب کامل باید بر روی فایل Install.bat کلیک کنید و منتظر بمانید تا کامل فایل های مورد نیاز سرور Rust دانلود و نصب شود.

خب در این مرحله باید فولدری که برای سرور Rust ساحته اید را باز کنید ، حال میبینید که فایل های سرور شما در آن جا نصب شده است، شما باید یک فایل bat دیگر برای اجرای سرور بسازید.
بعد از ساخت فایل bat اسم آن را به Start.bat تغییر دهید و متن زیر را درون آن جایگذاری کنید :

echo off
: start
RustDedicated.exe ^
-batchmode ^
+server.port 28015 ^
+server.level "Procedural Map" ^
+server.seed 1234 ^
+server.worldsize 4000 ^
+server.maxplayers 10  ^
+server.hostname "Name of Server as Shown on the Client Server List" ^
+server.description "Description shown on server connection window." ^
+server.url "" ^
+server.headerimage "" ^
+server.identity "server" ^
+rcon.port 28016 ^
+rcon.password letmein ^
+rcon.web 1
+app.port 28082
-queryport 28017
goto start

حال بر روی فایل Start.bat کلیک کنید و متنظر بمانید سرور شما اجرا شود.

تبریک سرور شما اجرا شد.

در ادامه کد هایی که در فایل Start.bat وارد کرده اید را به شما توضیح خواهیم داد :

Server port : پورت سرور شما

Server.level : مپ سرور را میتوانید مشخص کنید

Server.seed : سید سرور رو میتوانید تنظیم کنید

شما میتوانید مپ و سید مورد نظر خودتان را از لینک زیر دریافت کنید :

مشاهده سید های Rust

Server.worldsize : اندازه مپ سرور

Server.maxplayer :  تعداد بازیکنانی که میتوانید به سرور وارد شوند

Server.hostname : نام سرور شما در لیست سرور های Rust

Server.description :  توضیحات سرور

Server.url : لینک سرور شما

Server.headerimgae : عکس بنر سرور

آموزش نصب پلاگین بر روی سرور Rust

برای نصب پلاگین برو روی سرور Rust شما باید ابتدا افزونه Umod را دانلود کنید، بعد از دانلود Umod ان را اکسترکت کنید و فولدر RustDedicated_Data را در مسیر اصلی سرور خود جایگزاری کنید. برای این که مطمعن شوید Umod به صورت درستی نصب شده است کافی است شما فایل Start.bat را اجرا کنید و دستور find oxide را در آن قسمت وارد کنید و Enter را بزنید، بعد از وارد کردن این دستور باید یک سری اطلاعات در مورد پلاگین oxide به نمایش در بیاید و یک فولدر به اسم oxide ساخته شود.

حال برای پیدا کردن پلاگین ها کافی است که بر روی لینک زیر کلیک کنید تا به منبع عظیمی از پلاگین ها دسترسی داشته باشید :
دانلود پلاگین برای Rust

بعد از دانلود پلاگین باید آن را در سرور خود نصب کنید ، در مرحله اول باید دقت داشته باشید که پسوند پلاگین های Rust به صورت cs. می باشند. حال برای نصب کافی است شما وارد فولدر oxide شوید و بر روی فولدر Plugins کلیک کنید و در اخر پلاگینی که دانلود کرده اید را در آن جا قرار بدهید.

برای چک کردن پلاگین های نصب شده بر روی سرور کافی است که فایل Start.bat را اجرا کنید و دستور oxide.plugins را در آن وارد کنید ، حال لیستی از پلاگین های نصب شده بر روی سرور به نمایش در خواهد آمد.

برای کانفیگ هر پلاگین کافی است که شما وارد فولدر oxide شوید و بر روی فولدر Configs کلیک کنید در این فولدر فایل کانفیگ تمام پلاگین ها قرار گرفته است.