اموزش ساخت سرور ماینکرفت – تمامی نسخه ها با پنل مدیریت

ماینکرفت چیست ؟

ماینکرفت (به انگلیسی: Minecraft) یک بازی ویدیویی سندباکس و جهان باز است که توسط موجنگ استودیوز ساخته و برای رایانه، موبایل و کنسول منتشر شده‌است. این بازی توسط مارکوس پرسون خلق و با زبان برنامه‌نویسی جاوا نوشته شده‌است. پس از چندین نسخهٔ آزمایشی خصوصی اولیه، ماینکرفت اولین بار در ماه مه سال ۲۰۰۹ منتشر شد و قبل از انتشار کامل آن در نوامبر ۲۰۱۱، ینس برگنستن توسعه را به دست گرفت. ماینکرفت از آن زمان به چندین سیستم عامل دیگر نیز منتقل شده‌است و با فروش بیش از ۲۳۸ میلیون نسخه و با داشتن بیش از ۱۴۸ میلیون کاربر فعال ماهانه، از سال ۲۰۲۰ پرفروش‌ترین بازی ویدئویی در تمام دوران است؛ همچنین برخی از افراد این بازی را به عنوان بهترین بازی ویدیویی تاریخ می‌شناسند.

چطوری سرور ماینکرفت بسازیم ؟

اگه شماهم علاقه مند به ساخت سرور ماینکرفت هستید و دوست دارید کامیونیتی خودتان را ایجاد کنید کافی است تا ادامه این آموزش همراهمان باشید.

قبل از شروع آموزش بهتر است که شما تفاوت نسخه های ماینکرفت رو بشناسید تا بتوانید درک بهتری از مدیریت و ساخت سرور ماینکرفت داشته باشید.

نسخه های کلاینت ماینکرفت

  •  Fabric

این نسخه بر خلاف نسخه های دیگر ماینکرفت نسبتا جدید است و به دلیل توانایی آن برای همگام شدن با بروزرسانی های ماینکرفت بسیار محبوب تر از سایر نسخه های دیگر شده است،

  •  Forge

این نسخه یک API منبع باز می باشد، به دلیل قابلیت های قدرتمند و مدهای سنگینی که می تواند پشتیبانی کند، شناخته شده است،
در حالی که Fabric برای مدهای سبک وزن ساخته شده است، Forge می تواند مدهایی را مدیریت کند که بازی ماینکرفت را به طور کامل تغییر می دهند.

  •  OptiFine

نسخه OptiFine دارای بیشترین بهینه سازی و ویژگی هایی است که میتواند FPS را افزایش دهد و برای سیستم های ضعیف تر مناسب است ، همچنین این نسخه با سایر مد ها سازگاری بیشتری دارد.

نسخه های سرور ماینکرفت

تهران گیمینگ دارای 12 نسخه سمت سرور می باشد، نسخه هایی مانند Paper و Mohist و…
در ادامه میتوانید لیست نسخه های موجود را مشاهده کنید :

  •  Paper

بسیاری از اکسپلویت ها و باگ های رفع نشده در کد Spigot وجود دارد. اینجاست که Paper مطرح می شود. به عنوان فورک Spigot، می تواند افزونه ها را نیز اجرا کند. Paper همچنین دارای API توسعه یافته Spigot API خود است. این ویژگی های بیشتری را اضافه می کند. paper توسط افراد زیادی بهترین سرور Minecraft برای اجرا در نظر گرفته می‌شود، زیرا سریع‌تر از Spigot است، گزینه ‌های بیشتری نسبت به Spigot دارد، و دارای بسیاری از رفع اشکال است که Spigot ندارد. یکی دیگر از مزایای Paper این است که BuildTools وجود ندارد. شما فقط jar را دانلود و اجرا میکنید. آنها قبلاً کد را برای شما کامپایل کرده اند، یعنی شما فقط آن را در یک فولدر قرار داده و آن را اجرا میکنید.

  • Purpur

purpur جایگزینی برای سرورهای Paper است که برای پیکربندی و ویژگی های جدید، سرگرم کننده و هیجان انگیز گیم پلی طراحی شده است. purpur برای سرورهای بزرگ طراحی شده است که به حداکثر کارایی، پایداری و ویژگی‌های «سازمانی» نیاز دارند.

  • spigot

Spigot یک نسخه سرور برای بازی Minecraft است. این نسخه یکی از نسخه های محبوب برای ایجاد و مدیریت سرورهای Minecraft است. Spigot بر اساس کد منبع باز (open-source) نرم‌افزار Bukkit ساخته شده است و از امکاناتی مانند بهبود عملکرد، افزونه‌های سفارشی، و امکانات ایمنی برخوردار است. ورژن‌های مختلفی از Spigot عرضه شده‌اند و ویژگی‌های مختلفی دارند که بسته به نیازهای مدیران سرور Minecraft متفاوت است.

  •  Fabric

اگر با Fabric آشنا نیستید، چند نکته مهم در مورد Fabric وجود دارد. Fabric به تنهایی یک تغییر بسیار کوچک در Vanilla Minecraft است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا برای تعامل با آن کد بنویسند و هیچ تغییری در بازی ایجاد نمی کند یا هیچ ویژگی را به طور پیش فرض ارائه نمی دهند، همه اینها توسط مودها انجام می شود. اگر کامیونیتی کوچکی دارید Fabric برای شما بهترین گزینه می باشد.

  •  Forge

سروری برای مودها. Forge یک سرور مود شده است. کلاینت مود شده هم دارد. پلاگین ها با حالت ها متفاوت هستند زیرا مدها به تغییرات سمت کلاینت نیاز دارند. مزیت مدها این است که Minecraft را کاملاً تغییر می دهند. مودها این توانایی را دارند که تقریباً هر خط از کد Minecraft را ویرایش کنند و آن را در بین همه سرورها قابل تنظیم‌ تر کنند. با این حال، به یک کلاینت مود شده نیاز دارد وهمچنین به سخت افزار قوی تری هم نیاز دارد.

  •  Bungeecord

Bungeecord برای پل زدن چندین سرور با یکدیگر برای ایجاد یک شبکه استفاده می‌شود، به عنوان مثال شما چند سرور دارید و می‌خواهید 1 نقطه دسترسی اصلی برای پیوستن همه به آن‌ها وجود داشته باشد. Bungeecord این عملکرد را ارائه خواهد کرد.

  •  Waterfall

Waterfall یکی دیگر از فورک های BungeeCord است که هدف آن بهبود عملکرد و ثبات است. Waterfall همچنین برخی از ویژگی های جدید را اضافه کرده و برخی از باگ های BungeeCord را برطرف می کند Waterfall یک انتخاب خوب برای یک سرور ماینکرفت قابل اعتماد و روان است.

  •  Velocity

velocity یک نرم افزار پراکسی سرور Minecraft است که به سرعت در حال رشد می باشد. بزرگترین تفاوت این است که از یک سیستم پلاگین کاملاً متفاوت استفاده می کند که با Bungeecord و Waterfall ناسازگار است.

  •  Vanilla

Vanilla نسحه رسمی است که در وب سایت Mojang قابل دانلود است. این نسخه به طور رسمی توسط Mojang پشتیبانی و تایید شده است و هیچ تغییری در بازی وجود ندارد.

  • Sponge

Sponge از Forge در سرور استفاده می کند اما بهینه سازی ها و رفع اشکالات زیادی را ارائه می دهد. تنها مشکل این است که پشتیبانی پس از 1.12 را از دست داده است که احتمالاً به دلیل بازنویسی ماینکرفت و عدم توانایی توسعه دهندگان در ادامه است.

  • Castserver

  •  Vanilla / snapshot

  • Mohist

آموزش ساخت سرور ماینکرفت ؛ 2 روش ساده برای ساخت سرور ماینکرفت

خرید سرور اختصاصی و آماده ماینکرفت

این روش رو در ادامه براتون توضیح خواهیم داد که با استفاده از پنل مدیریت به صورت خیلی راحت و سریع میتونید سرور ماینکرفت خودتون رو راه اندازی کنید

خرید سرور آماده ماینکرفت

خرید سرور مجازی ماینکرفت

در این روش شما سرور مجازی تهیه میکنید و خودتون باید کانفیگ کنید

خرید سرور مجازی ماینکرفت

آموزش و معرفی پنل مدیریت سرور ماینکرفت تهران گیمینگ

بعد از لاگین کردن بر روی پنل سرور ماینکرفت اولین صفحه ای که برای شما نمایان میشود صفحه ای است که در تصویر بالا مشاهده میکنید، در این قسمت لیست سرور های ماینکرفت شما نمایش داده میشود و با کیلیک بر روی هرکدام از آن ها پنل مدیریت آن سرور باز میشود.

بعد از کیلیک کردن بر روی سرور مورد نظر پنل مدیریت سرور ماینکرفت برای شما باز خواهد شد ، همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید پنل دارای چندین بخش است که به صورت جداگانه در ادامه آموزش برای شما توضیح خواهیم داد.

  1. منوی پنل مدیریت
  2. خاموش / روشن و ریستارت کردن سرور ماینکرفت
  3. نمایش ای پی و اطلاعات سرور مجازی
  4. داشبورد و تنظیمات حساب کاربری

معرفی بخش کنسول

یکی از مهم ترین و کاربردی ترین بخش پنل مدیریت کنسول میباشد ، شما در این بخش میتوانید سرور خود را با استفاده از دستورات یا همان کامند ها مدیریت کنید ،  قابلیت دیگری که کنسول  به شما ارائه میدهد نمایش لاگ سرور می باشد و شما از طریق لاگ سرور میتوانید اطلاعات کاملی از پلیرها و وضعیت سرور ماینکرفت خود داشته باشید.

معرفی بخش مدیریت بازیکن ها

1. در این بخش شما میتوانید به صورت دستی صفحه را بروزرسانی کنید و همچنین میتوانید گزینه وایت لیست را روشن / خاموش کنید.
وایت لیست یا همان لیست سفید برای محدود کردن سرور است و این اجازه رو به شما خواهد داد که فقط به یک سری افراد دسترسی ورود به سرور بدهید ، وقتی وایت لیست روشن باشد افرادی که خارج از وایت لیست باشند نمیتوانند وارد سرور شوند.

2. در این بخش شما میتوانید پلیر هایی که در سرور شما انلاین هستند را مشاهده کنید، همان طور که در تصویر بالا مشاهده میکنید زیر اسم هر پلیری یک سری گزینه ها وجود دارد که شما با استفاده از آن ها میتوانید آن پلیر را مدیریت کنید ، همچنین در این بخش میتوانید لیست بن ها و ادمین های سرور را مشاهده کنید.

فایل های سرور ماینکرفت

در این قسمت شما میتوانید فایل های سرور ماینکرفت خود را مدیریت کنید و همچنین میتوانید فایل جدید آپلود کنید یا آن را بسازید ، توجه داشته باشید قبل از هر نوع تغییری در فایل های سرور از آن بکاپ تهیه کنید.

تنظیمات سرور

در این بخش گزینه های متعددی وجود دارد که شاید با نگاه اول کمی سردرگم شوید ، در ادامه به صورت جداگانه این گزینه هارا برای شما توضیح خواهیم داد تا با نحوه کار با آن ها آشنا شوید.

enable-command-block :

این گزینه برای فعال سازی دستورات یا همان کامند های داخل بازی می باشد.

enable-query :

این گزینه برای فعال یا غیرفعال کردن پرس و جو در سرور ماینکرفت میباشد و اگر فعال باشد اطاعات درخواست پرس و جو دریافت میشود.

enforce-secure-profile :

این گزینه برای اجبار به استفاده از پروفایل امن برای بازیکنان می باشد.

pvp :

اگر این گزینه روشن باشد بازیکن ها میتوانند همدیگر را بکشند.

generate-structures :

اگر این گزینه فعال باشد به صورت خودکار ساختار های بازی در سرور ایجاد میشود.

require-resource-pack :

اگر سرور شما دارای ریسورس پک خاصی می باشد و نیاز است که پلیر قبل از ورود به سرور حتما آن را دریافت کند این گزینه را فعال کنید.

online-mode : 

این گزینه برای تایید هویت سرور است و اگر خاموش باشد با ورژن کرکی یا همان تی لانچر قابل اتصال است.

enable-status :

این گزینه برای فعال یا غیرفعال کردن نمایش وضعیت سرور می باشد.

allow-flight :

اگر این گزینه خاموش باشد پلیر ها مجاز به پرواز کردن یا همان فلای نمی باشند

allow-nether :

اگر این گزینه فعال باشد اجاازه ورود به Dimension Nether را به پلیر ها می دهد

prevent-proxy-connections :

اگر این گزینه بر روی سرور شما فعال باشد ، اتصالات از طریق وی پی ان و پروکسی محدود میشود و پلیر باید بدون اتصال به این دو مورد به سرور شما وصل شود.

hide-online-players :

اگر دوست ندارید تعداد پلیر های انلاین سرور شما برای دیگر پلیر ها به نمایش گذاشته شود این گزینه را روشن کنید.

force-gamemode :

همان طور که از اسم این گزینه پیداست برای اجبار کردن یک گیم مود خاص به پلیرهاست

hardcore :

اگر این گزینه را روشن کنید پلیر بعد از مردن به حالت تماشاچی میروند

white-list :

وایت لیست اگر فعال باشد، تنها بازیکنان موجود در لیست سفید می‌توانند وارد شوند.شما میتوانید در بخش مدیریت بازیکن ها وایت لیست هارا مشخص کنید.

broadcast-console-to-ops :

اگر این گزینه فعال باشد پیام های کنسول  به ادمین ها ارسال میشود.

spawn-npcs :

این گزینه برای تولید NPC یا همان ویلیجر ها میباشد و اگر ان را فعال کنید به صورت رندوم در بازی  NPCتولید میکند.

spawn-animals :

این گزینه برای تولید حیوانات داخل بازی میباشد و اگر ان را فعال کنید حیوانات به صورت تصادفی در مپ بازی تولید میشوند.

spawn-monsters :

اگر این گزینه فعال باشد مانستر یا همان هیولاها در مپ بازی به صورت رندوم تولید میشوند.

enforce-whitelist :

اگراین گزینه  فعال باشد، تنها بازیکنانی که در لیست سفید قرار دارند، می‌توانند به سرور وارد شوند.

level-seed : 

تعیین Seed در سرور

توضیح درمورد سید

سیدهای بازی ماینکرفت مانند کدهای عددی ساده به نظر می‌رسند با این حال، این کدها تعیین می‌کنند که بازیکنان کجا و در چه محیطی فرود بیاد. از نظر تئوری، تعداد سیدهای مختلف ماینکرفت عملاً بی نهایت است. هر کدام منحصر به فرد است و یک محیط جغرافیایی متفاوت ارائه می دهند.

شما میتوانید تمام سید های ماینکرفت را از لینک زیر مشاهده کنید

لیست سید های ماینکرفت

همچنین در ادامه چندتا از بهترین سید های ماینکرفت را برای شما معرفی خواهیم کرد :

  • نام سید: axezero
  • کد سید: 573947210-
  • نام سید : : FEARARTEMIS
  • کد سید :2029492581
  • نام سید :: CANTBESAVED
  • کد سید :1594305760

برای استفاده از سید ها کافی است کد آن هارا در قسمت Level Seed وارد کنید و اینتر را بزنید.

gamemode :

در این قسمت میتوانید گیم مود سرور ماینکرفت خودتان را تعیین کنید.

مود Survival : این مود اصلی بازی ماینکرفت می باشد که پلیر ها باید در آن به بقا ادامه بدهند و زنده بمانند.

مود creative : در این مود پلیر ها به همه ایتم ها بازی دسترسی دارند و میتوانند پرواز کنند.

level-name :

از طریق این گزینه میتوانید نام سطح بازی که در آن بازی ایجاد می‌شود را مشخص کنید ، برای مثال : World .

motd :

در این قسمت میتوانید پیام خوش آمدگویی که در سرور لیست نمایش داده میشود را وارد کنید.

difficulty :

این گزینه برای تعیین درجه سختی بازی  می باشد.

max-players :

در این قسمت میتوانید مشخص کنید که محدودیت تعداد همزمان پلیر ها در سرور چه مقداری باشد.

view-distance :

این گزینه برای تعیین فاصله‌ ی قابل مشاهده برای بازیکنان؛ تعداد چانک‌های قابل مشاهده اطراف یک بازیکن می باشد.

server-ip :

آی‌پی سرور؛ اگر بر روی 0.0.0.0 قرار داشته باشد، سرور به تمام آدرس‌های IP گوش می‌دهد.

resource-pack-prompt :

اگر شما ریسورس پک خاصی در سرور اضافه و داشتن آن را برای پلیر ها اجباری کرده اید میتوانید در این بخش به پلیری که ریسورس پک را ندارد متنی ارسال کنید.

resource-pack :

با این گزینه میتوانید ریسورس پک ها را به راحتی و فقط از طریق لینک به سرور اضافه کنید، کافی است لینک آن ریسورس پک را در کادر وارد کنید و اینتر را بزنید.

شما با استفاده از ریسورس پک میتوانید تغییرات چشم گیری در محیط بازی ایجاد کنید، تغییراتی از جمله نور پردازی و تغییر تکستچر بازی که منجر به افزایش کیفیت میشود،

برای مثال ما  تصویر بدون ریسورس پک و با ریسورس پک را در ادامه قرار خواهیم داد :

از طریق لینک زیر به میتوانید به منبع عظیمی از ریسورس پک های ماینکرفت دسترسی داشته باشید :

ریسورس پک های ماینکرفت

entity-broadcast-range-percentage :

این گزینه برای مشخص کردن رنج یا همان برد اجسام داخل بازی می باشد.

simulation-distance :

این گزینه برای فاصله ماکزیمم برای شبیه ‌سازی اجسام؛ این مقدار تعیین ‌کننده تعداد چانک‌ها در هر جهت است که اطراف یک بازیکن قابل مشاهده است.

player-idle-timeout :

با این گزینه میتوانید مشخص کنید که پلیر ها بعد از چه زمانی که بی حرکت می مانند از سرور اخراج شوند. اگر عدد بر روی صفر باشد این گزینه غیرفعال میشود.

initial-enabled-packs :

پک‌ منابعی که به طور اولیه فعال هستند. مثال vanilla.

level-type :

 نوع سطح بازی را مشخص میکند برای مثال : Normal , default .

text-filtering-config :

با این گزینه میتوانید کلمات نامناسب را فیلتر کنید ، کافی است کلماتی که میخواهید فیلتر شود در این قسمت وارد کنید و اینتر بزنید.

spawn-protection :

تعیین محدوده محافظت شده برای اطراف منطقه ای که شما در آن پناهگاه ساخته اید.

max-world-size :

تنظیم کردن اندازی دنیای بازی.

دقت داشته باشید که یک سری از گزینه ها مخصوص دولوپر ها می باشد و اگر شما دولوپر نیستید نیازی به تنظیم آن ها ندارید.

معرفی بخش پلاگین ها

در این بخش شما به راحتی میتوانید هر پلاگینی که برای سرور ماینکرفت خودتان نیاز دارید را بر روی سرور نصب کنید.
شما در صفحه به منبع عظیمی از پلاگین ها دسترسی دارید، حتی گزینه ای برای شما فراهم شده که در صورت خرید پلاگین از سایت Polymart بتوانید به راحتی در این قسمت فعالش کنید.

نکات مهم در مورد نصب پلاگین بر روی سرور ماینکرفت :

1.همیشه دقت کنید که پلاگین با ورژن حال حاضر سرور شما سازگار میباشد یا خیر، برای فهمید این موضوع کافی است بر روی گزینه ورژن ها کلیک کنید.

2.بعد از نصب پلاگین حتما یک بار سرور ماینکرفت خود را ریست کنید.

3.بعد از نصب پلاگین حتما کنسول را چک کنید تا در صورت بروز خطای خواصی متوجه آن بشوید و آن را فیکس کنید.

محل نصب پلاگین های ماینکرفت

بعد از نصب پلاگین یا برای نصب به صورت دستی کافی است در بخش منو بر روی گزینه فایل کلیک کنید تا فایل منیجر سرور ماینکرفت برای شما باز شود، در تصویر بالا فولدری که علامت گذاری شده محل نصب پلاگین های سرور ماینکرفت می باشد.
همچنین شما میتوانید از طریق فولدر Config پلاگین های خود را تنظیم کنید.

معرفی بخش مود های ماینکرفت

شما در این صفحه همانند صفحه پلاگین ها میتوانید به راحتی هر نوع مودی که خواستید بر روی سرور فقط با یک کلیک نصب کنید ، باید دقت داشته باشید که فقط نسخه های Forge و Fabric و Mohist قابلیت نصب مود را دارا هستند.
با زدن گزینه ورژن ها شما میتوانید سازگاری آن مود را بر روی سرور خود بررسی کنید ، همچنین با کلیک کردن بر روی گزینه اطلاعات بیشتر میتوانید به توضیحاتی که دولوپر درمورد مود وارد کرده است دسترسی داشته باشید.

معرفی بخش دیتابیس برای سرور ماینکرفت

یک سری از پلاگین هایی که بر روی سرور ماینکرفتتان نصب میکنید نیازمند یک دیتابیس برای ذخیره اطلاعات میباشند ، شما از طریق این بخش میتوانید هرچند دیتابیسی که مورد نیازتان هست را بسازید.

ساخت زمان بندی برای سرور ماینکرفت

شما از طریق این بخش میتوانید برای سرور ماینکرفت خودتان زمان بندی های خاصی ایجاد کنید ، برای مثال میتوانید مشخص کنید که هر روز در ساعتی که مشخص کرده اید سرور به صورت خودکار ریستارت شود یا در ساعت خاصی از سرور بکاپ تهیه شود.

معرفی بخش پشتیبان سرور ماینکرفت

با استفاده از این گزینه شما میتوانید از تمام فایل ها و کانفیگ های سرور ماینکرفت خود بکاپ تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل در فایل ها بتوانید آن را به حالت قبل بازگردانید.

معرفی شبکه پنل ماینکرفت

در این بخش شما میتوانید آدرس هاست و پورت رو مشاهد کنید.

معرفی بخش استارتاپ

این قسمت برای اجرای سرور می باشد که میتوانید بسته به نیاز خود اطلاعات آن را تغییر دهید،در ادامه بخش های صفحه را برایتان توضیح خواهم داد :

1.تغییر ورژن جاوا برای اجرای سرور
2.تغییر ورژن سرور ماینکرفت
3.فایل اجرایی سرور ماینکرفت
4.نام ادمین پنل
5.اسم سرور
6.استفاده پروکسی ماینکرفت

معرفی بخش اطلاعات SFTP

با استفاده از این بخش میتوانید فایل های سرور خود را به صورت ایمن انتقال بدهید یا آن را نصب مجدد کنید.

تغییر ورژن سرور ماینکرفت

با استفاده از این بخش میتوانید ورژن سرور خودتان را عوض کنید ، به عنوان مثال میتوانید سرور خود را تبدیل به ورژن Forge یا Fabric و یا … کنید.

ساخت سرور ماینکرفت بدون پنل آماده تهران گیمینگ

روش دوم برای کسانی میباشد که میخواهند پنل خودشان را راه اندازی کنند ، شما برای این کار نیازمند به یک سرور مجازی هستید که میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به خرید سرور مجازی کنید.

خرید سرور مجازی

مرحله اول : دریافت JDK برای اجرای سرور

قبل از هرکاری به ورژن ها دقت کنید، همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید هر نسخه از جاوا مناسب یک ورژن خاصی از سرور ماینکرفت می باشد.
بعد از انتخاب نسخه شما از طریق لینک های زیر باید اقدام به دریافت java کنید :

دانلود جاوا ورژن 22
______________
دانلود جاوا ورژن 21
______________
دانلود جاوا ورژن 17
______________

جاوا را در مسیر دلخواه نصب کنید.

مرحله دوم : نصب ورژن Paper

بعد از نصب جاوا شما باید از طریق لینک زیر اقدام به دریافت نسخه Paper ماینکرفت کنید :

دریافت اخرین نسخه Paper

دریافت سایر نسخه های Paper

بعد از دانلود نام فایل را به Paper تغییر دهید.

مرحله سوم : راه اندازی سرور ماینکرفت

در این مرحله یک فولدر با نام دلخواه بسازید و فایل Paper را درون آن قرار دهید،حال کافیست یک فایل اجرایی برای سرور خود بسازید.

فایل جدید را با پسوند bat. بسازید و آن را داخل فولدری که ساختید قرار بدهید، روی فایل کلیک کنید و گزینه Edit را بزنید و متن زیر را درون آن قرار بدهید :

Java -Xmx2G -Xms2G -jar paper.jar –nogui

و در اخر آن را دخیره کنید. دقت داشته باشید که شما میتوانید مقدار منابع سرور (Xmx2G) , (Xms2G) را به صورت دلخواه تغییر دهید.

همچنین میتوانید فایل اماده برای اجرای سرور را از لینک زیر دانلود کنید :

دانلود فایل bat

مرحله اخر : اجرای سرور ماینکرفت

در مرحله اخر کافیست بر روی فایلی که ساخته اید کلیک کنید تا ترمینال باز شود و فایل های مورد نیاز سرور را به صورت خودکار دانلود کند. این امر ممکن است تا 10 دقیقه الی 1 ساعت طول بکشد.

بعد از تکمیل شدن شما فایل ها و فولدر های جدیدی در قسمت سرور خودتان مشاهده میکنید مانند Plugins , eula و…

حال باید فایل eula.text رو با برنامه notepad باز کنید و eula : false را به eula : true تغییر بدهید.

همچنین اگر شما میخواهید سرور شما به صورت کرکی اجرا شود کافی است فایل server.properties را با notepad باز کنید و  online-mode را به حالت false تغییر بدهید.

تبریک سرور شما اجرا شد.

_________________________________

نصب پلاگین بر روی سرور ماینکرفت

یکی از دلایل اصلی استفاده از Paper  افزونه ‌های متعددی است که از API گسترده استفاده می‌کنند. شما در ادامه میتوانید افزونه های زیادی را برای سرور خود پیدا و دریافت کنید :

دریافت افزونه ها برای سرور ماینکرفت

پس از یافتن افزونه ای که می خواهید نصب کنید، آن را دانلود کنید. مطمئن شوید که فایلی که دانلود کرده اید به jar. ختم می شود. برخی از افزونه ‌ها نیز به ‌صورت فایل‌های zip. توزیع می‌شوند، در این صورت باید فایل را استخراج کنید.

هنگامی که افزونه را به صورت دستی دانلود کردید، فولدر Plugins را از دایرکتوری سرور خود پیدا کنید.

فایل پلاگین (jar.) را بکشید و در پوشه plugins رها کنید و حالا سرور خود را مجددا راه اندازی کنید.

پس از اتمام بارگذاری سرور، دستور plugins/ را در بازی اجرا کنید یا Plugins را در کنسول تایپ کنید. باید افزونه تازه نصب شده خود را به رنگ سبز ببینید. اگر در لیست نیست یا قرمز رنگ است، به عیب یابی ادامه دهید. افزونه ای که با رنگ قرمز فهرست شده است به این معنی است که در حال حاضر فعال نیست. برای یک افزونه تازه نصب شده، این اغلب به این معنی است که پلاگین بارگیری نشده است و یا مشکل دارد.

اولین قدم برای عیب یابی نصب پلاگین ها این است که لاگ سرور خود را بررسی کنید. آخرین گزارش‌های سرور شما در فایل logs/latest.log ذخیره می‌شوند. ممکن است لازم باشد ابتدای این فایل چک کنید تا ببینید چه زمانی افزونه ها بارگذاری شده اند.

کانفیگ سرور ماینکرفت

برای کانفیگ تنظیمات سرور ماینکرفت خود کافی است وارد فایل های سرور خود شوید و فایل Bukkit.yml رو پیدا کنید

بعد از کلیک کردن بر روی فایلی که توضیح دادیم صفحه ای برای شما به نمایش گذاشته میشود که به صورت متنی تنظیمات سرور شما در آن قرار گرفته است.
شما میتوانید با دست کاری آن کد ها سرور ماینکرفت خود را طوری که دوست دارید تنظیم کنید، در ادامه آن بخش هایی که مهم هستند را به شما به صورت کامل توضیح خواهیم داد :

warn on overload : نمایش هشدار : زمانی که زمان سیستم تغییر کرده است یا سرور بیش از حد بارگذازی شده است و به درستی کار نمیکند.

permissions file : نام فایل مجوزهای سفارشی شما.

plugin profiling : اجازه استفاده از دستور /times را می دهد. برای اندازه گیری زمان صرف شده توسط افزونه برای رویدادها استفاده می شود.

shutdown message : این پیامی است که هنگام خاموش شدن سرور به پلیرها نمایش داده می شود.

Monsters : این گزینه به سرورها اجازه می‌دهد تا تعداد هیولاهایی را که می‌توانند در هر بخش تولید کنند را تعیین کنند.

Animals :به سرورها اجازه می دهد تا تعداد حیواناتی را که می توانند در هر بخش تخم ریزی کنند را تعیین کنند.

water animals : به سرورها اجازه می دهد تا میزان حیوانات آبی را که می توانند در هر بخش تخم ریزی کنند را تعیین کنند.

Ambient : به سرورها اجازه می دهد تا تعداد موجودات محیطی ( خفاش ها و…) را که می توانند در هر بخش تولید کنند را تعیین کنند.

animal spawns : به سرورها اجازه می دهد تا تاخیر را برای تخم ریزی حیوانات تنظیم کنند.

monster spawns : به سرورها اجازه می دهد تا تاخیر را برای تخم ریزی هیولاها تنظیم کنند.

بعد از تنظیم کردن فایل bukkit.yml حال نوبت فایل paper global.yml می باشد.
وارد قسمت فایل های سرور خود شوید و در فولدر Config فایل paper global.yml پیدا کنید.

در ادامه تمام بخش های داخل فایل Paper global.yml را به شما توضیح خواهیم داد :


Version : نسخه فایل پیکربندی.
chunk-loading : تنظیمات مربوط به نحوه بارگیری و ارسال چانک ها به بازیکنان.
chunk-system : تنظیمات مربوط به سیستم تولید قطعه.
Collisions : تنظیمات مربوط به نحوه برخورد اجسام ها با یکدیگر.
Commands : تنظیمات مربوط به دستورات.
Console : تنظیمات مربوط به رفتار کنسول.
item-validation : تنظیمات مربوط به اعتبارسنجی ویژگی های آیتم.
Logging : تنظیمات مربوط به ورود و اشکال زدایی.
Messages : تنظیمات مربوط به پیام های مختلف ارسال شده توسط سرور.
Misc : تنظیمات متفرقه که توسط بخش های دیگر پوشش داده نمی شوند.
packet-limiter : تنظیمات مربوط به محدود کردن نرخ انواع خاصی از بسته ها.
player-auto-save : تنظیمات مربوط به ذخیره خودکار داده ها.
Proxies : تنظیمات مربوط به سرورهای پروکسی.
Scoreboards : تنظیمات مربوط به تابلوهای امتیاز.
spam-limiter : تنظیمات مربوط به محدود کردن هرزنامه.
Timings : تنظیمات مربوط به عملکرد سرور.
unsupported-settings : تنظیمات مربوط به ویژگی هایی که به طور رسمی توسط Paper پشتیبانی نمی شوند.
watchdog : تنظیمات مربوط به نظارت بر عملکرد سرور و جلوگیری از خرابی.

بعد از کانفیگ کردن فایل paper global.yml حال نوبت فایل spigot.yml می باشد. فایل های سرور خود را باز کنید و در همان قسمت اول دنبال فایل spigot.yml پیدا کنید.

در ادامه گزینه های فایل spigot.yml را به شما توضیح خواهیم داد :

tab-complete : این امر به افراد کمک می کند تا از ارسال هرزنامه به دور همه دستورات جلوگیری کنند تا ببینند آیا دستوری نادرست تنظیم شده است یا خیر.

silent-commandblock-console : ارسال یا عدم ارسال خروجی بلوک فرمان به کنسول را کنترل می کند.

Log : کنترل می کند که آیا دستورات پخش کننده در کنسول /log چاپ شوند یا خیر که در پوشه گزارش های شما در فهرست سرور ذخیره می شوند.

spam-exclusions : لیستی از دستوراتی که از فیلتر هرزنامه چت سرور مستثنی شده اند.

replace-commands : اجرای دستورات لیست شده توسط Bukkit را غیرفعال می کند و رفتار اصلی و vanilla آنها را فعال می کند.

whitelist : وقتی حالت لیست سفید فعال است، این پیامی است که پس از اتصال به همه کاربرانی که در لیست سفید قرار ندارند نمایش داده می شود. می‌توانید با /whitelist add {username} افراد را به لیست سفید خود اضافه کنید.

unknown-command : در صورتی که پلیر دستور اشتباه وارد کند این پیام نمایش داده میشود.

server-full : هنگامی که سرور “پر” است (تعداد بازیکنان با حداکثر اسلات شما مطابقت دارد)، این پیامی است برای پلیری که میخواهد وارد سرور شما شود.

outdated-client : پیامی که برای پیوستن به بازیکنان با نسخه قدیمی ‌تر Minecraft نسبت به سرور شما نمایش داده می‌شود، با نسخه فعلی سرور جایگزین خواهد شد.

outdated-server : این پیامی است که برای پیوستن به بازیکنان با نسخه جدیدتر Minecraft نسبت به سرور شما نمایش داده می شود ، با نسخه فعلی سرور جایگزین خواهد شد.

Restart : این پیامی است که پس از راه اندازی مجدد سرور از طریق دستور /restart به همه بازیکنان متصل نمایش داده می شود.

forced-stats : نقشه ای از اطلاعات اجباری.

netty-threads : تعداد رشته هایی را که Netty برای اجرای شبکه استفاده می کند، کنترل می کند.

timeout-time : چه مدت و در چند ثانیه سرور باید قبل از اجرای thread dump در کنسول پاسخگو نباشد و در صورت پیکربندی، سعی کند خاموش و راه اندازی مجدد شود.
restart-on-crash : موقعی که سرور کرش می کند به صورت خودکار راه اندازی میشود.

restart-script : مکان اسکریپت راه اندازی سرور شما. این مسیر برای دستور restart / و برای گزینه restart-on-crash استفاده می شود. برای ویندوز، پسوند .sh را به .bat تغییر دهید.

late-bind : این امر ورود بازیکنان به سرور را تا زمانی که همه پلاگین ها بارگیری شوند به تاخیر می اندازد. لطفاً توجه داشته باشید، توصیه می شود قبل از اجرای آن، آن را تست کنید.

sample-count : تعداد پخش ‌کننده ‌های نمونه (به ‌طور تصادفی انتخاب ‌شده) را که هنگام نگه ‌داشتن ماوس روی تعداد بازیکنان در لیست سرور نشان داده می‌شوند، کنترل می‌کند.

player-shuffle : فعال کردن این امر مانع از مزیت Relogger می شود، برای سرورهای PVP مفید است.

filter-creative-items : لیست سیاه Vanilla ، مواردی را که یک بازیکن creative نمی تواند تولید کند را کنترل می کند.

user-cache-size : حداکثر تعداد بازیکنان ذخیره شده در usercache.json را کنترل می کند.

save-user-cache-on-stop-only : ذخیره دائمی داده‌های حافظه پنهان کاربر جدید در دیسک را تغییر می‌دهد یا فقط زمانی که سرور متوقف می‌شود این کار را انجام دهد.

moved-too-quickly-multiplier : “خیلی سریع حرکت کردن” را کنترل می کند. این در واقع حداکثر سرعتی است که سرور به بازیکن اجازه حرکت می دهد. این می تواند در موارد خاصی مشکلاتی ایجاد کند، به عنوان مثال، توپ های TNT بزرگ.

log-villager-deaths : ثبت اطلاعات مربوط به مرگ ویلیجر ها را تغییر می دهد.

item-dirty-ticks : فاصله زمانی بررسی کثیف بودن آیتم را کنترل می کند. Minecraft هر تیک یک آیتم را بررسی می کند تا ببیند آیا تغییر کرده است یا خیر.همچنین باید تمام داده های NBT را بررسی کند. Spigot فقط تعداد/داده/نوع داده های اولیه را بررسی می کند و به طور پیش فرض هر 20 تیک یک بررسی عمیق انجام می دهد.

simulation-distance : تعداد تکه هایی را که موجودیت ها، بلوک ها و مایعات در اطراف هر بازیکن به روز می شوند را کنترل می کند. این مقدار نمی تواند کمتر از 5 باشد.

view-distance : تعداد تکه هایی که در اطراف هر بازیکن بارگذاری می شود را کنترل می کند. این مقدار نمی تواند بیشتر از 15 یا کمتر از 1 باشد. اگر تعداد بازیکنان آنلاین زیادی دارید، کاهش آن می تواند بار روی سرور را کاهش دهد.

merge-radius : محدوده را کنترل می‌کند، گوی ‌هایی که روی زمین هستند با هم «گروه‌بندی» می‌شوند.

chunks-per-tick : تعداد تکه هایی را که برای رشد در هر تیک به روز می شوند، کنترل می کند. کاهش این میزان به طور بالقوه باعث کندی رشد و در عین حال صرفه جویی در منابع می شود و بالعکس.

item-despawn-rate : تعداد تیک های مورد نیاز را قبل از حذف کردن یک موجودیت روی زمین کنترل می کند. کاهش این مقدار باعث می‌شود آیتم ‌ها را سریع‌تر حذف کند.

mob-spawn-range : افزایش آن باعث می شود که ماب ها نادرتر و پراکنده تر به نظر برسند.

tick-inactive-villagers : فعال سازی ویلیجر ها

entity-tracking-range : محدوده‌ای را در بلوک‌هایی که موجودیت‌ها «قابل مشاهده» می‌شوند یا به عنوان «ردیابی» برای پلیر شناخته می‌شوند، کنترل می‌کند. نهادهای خارج از این محدوده نامرئی خواهند بود زیرا برای حفظ استفاده و پهنای باند CPU ارائه نمی شوند. این به ویژه برای سرورهای PVP مفید است.

save-structure-info : تغییر می دهد که آیا Spigot اطلاعات ساختار را با روش ذخیره جدید معرفی شده در 1.6.3 ذخیره می کند یا خیر. اگر غیرفعال باشد، می‌تواند مشکلاتی را در مورد اشاره نکردن چشمان اندر ، عدم تخم‌ریزی اسکلت‌ها در قلعه ‌های زیرین، عدم تخم‌ریزی جادوگران در کلبه ‌ها در 1.7 ایجاد کند.

random-light-updates : کنترل می‌کند که آیا سرور به ‌طور تصادفی از تکه ‌ها نمونه ‌برداری می‌کند تا روشنایی را تأیید و اصلاح کند. از نسخه 1.7، همچنین کنترل می کند که آیا سرور یک قطعه را در اولین تیک خود روشن کند یا خیر.

nerf-spawner-mobs : هنگامی که فعال باشد، موباهایی که از یک تولید کننده موب تاثیر می‌گیرند، هیچ هوش مصنوعی نخواهند داشت. آنها معمولاً فقط تحت تأثیر حرکت آب قرار می گیرند.

zombie-aggressive-towards-villager : زمانی که زامبی‌ها غیرفعال هستند، دیگر تلاشی برای کشتن ویلیجر ها نمی‌کنند و گیم ‌پلی بازی را تغییر می‌دهند. اما در عوض زامبی‌ها از زمان کمتری برای پردازش هوش مصنوعی خود استفاده می‌کنند.

enable-zombie-pigmen-portal-spawns : در صورت غیرفعال شدن، پورتال های زیر دیگر به طور تصادفی پیگمن ها را در آنها تولید نمی کنند. این می تواند برای مبارزه با مزارع بزرگ طلای پورتال استفاده شود و بر حرکت موجودات، از جمله پیگمن ها، از طریق پورتال های زیر بین ابعاد تأثیری نمی گذارد.

max-entity-collisions : یک موجودیت واحد را به برخورد x تعداد دفعات قابل تنظیم در هر تیک محدود کنید. این تنظیم تأثیر عملکرد موجودیت‌هایی که در قلم 1×1 به دام افتاده‌اند را کاهش می‌دهد..

dragon-death-sound-radius : صدای مرگ اژدها را محدود می کند.

wither-spawn-sound-radius : صدای تخم ریزی را محدود می کند.

max-bulk-chunks : تعیین کنید که در هر بسته چند تکه ارسال شود.

max-tick-time : زمان – بر حسب میلی ثانیه – که عملیات موجودیت (بلاک) می تواند برای محاسبه قبل از پرش سرور به کار بعدی مصرف شود. مقادیر بین 10-20 برای بلاک ها و 20-25 برای موجودیت ها گزارش شده است که افزایش عملکرد خوبی را ارائه می دهد.

clear-tick-list : به طور بالقوه می تواند از احتمال افزایش تیک لیست در طول زمان جلوگیری کند، اما چندین مورد را معرفی می کند، یعنی کاهش سرعت رشد و تغییرات در مقادیری که شما تنظیم کرده اید. این گزینه فقط برای کسانی است که کاملاً به آن نیاز دارند و کاملاً از عواقب آن آگاه هستند. برای اکثر صاحبان سرور توصیه نمی شود و باید در حالت پیش فرض باقی بماند.

hopper-alt-ticking : قیف ها را به صورت دینامیکی تیک می زند تا رفتار Vanilla را منعکس کند.

Hopper – ammount : حداکثر مقدار اقلامی را که یک قیف در یک چرخه تیک قیف می گیرد را کنترل می کند. بهتر است در رابطه با تیک های بالاتر در هر انتقال قیف استفاده شود و بررسی کنید تا اقدامات را در یک واحد ترکیب کنید.

seed-village : سید مورد استفاده برای قرار دادن دهکده‌ها در دنیای شما را کنترل می‌کند و امکان سفارشی ‌سازی بیشتر تخم‌ریزی آنها را فراهم می‌کند.

seed-feature : سید مورد استفاده برای قرار دادن ویژگی هایی مانند سنگرهای پایین در دنیای شما را کنترل می کند و امکان سفارشی سازی بیشتر تخم ریزی آنها را فراهم می کند.

seed-monument : سید مورد استفاده برای قرار دادن بناهای دریا را در دنیای شما کنترل می کند و امکان سفارشی سازی بیشتر تخم ریزی آنها را فراهم می کند.

seed-slime : سید مورد استفاده برای مکان‌های تخم ‌ریزی ، گروه‌های Slime را در دنیای شما کنترل می‌کند و امکان سفارشی ‌سازی بیشتر تخم‌ریزی آنها را فراهم می‌کند.

hanging-tick-frequency : فاصله به ‌روزرسانی تیک را برای موجودیت‌های آویزان کنترل می‌کند.

____________________

امیدواریم این آموزش برای شما مفید واقع شده باشد